Muzeum amerických předválečných automobilů je prvním a největším muzeem svého druhu v Čechách.
Málokteré prostory se hodí k procházce historií tak, jako stará industriální textilka v Nové Bystřici na Jindřichohradecku, bráně do oblasti takzvané České Kanady. Technická náplň muzea se snoubí s architekturou fabriky a je více než snadné vžít se do dob, které vám muzeum představuje.
Vítejte v dobách, kde automobily dělaly první krůčky, v časech hojnosti a ohromných karoserií i v éře velkoobjemových motorů a převýkonovaných, legendárních strojů. Muzeum amerických předválečných automobilů vám nabídne cestu časem, retrospektivní pohled do minulosti se snahou zachytit ten obrovský skok, který lidstvo v tomto odvětví za posledních sto let udělalo.
Vezměte si dobové šaty a usedněte za volant stařičkého Dodge, zažijte tu atmosféru s vůní prachu a benzínu, šotolinových cest a stále divokého západu. Naslouchejte zasvěceným komentářům, které si můžete přehrát v audioprůvodci. V každém sále si odpočiňte v pohodlných křeslech a na tabletech si prohlédněte bohatou fotodokumentaci k vozům, na které se právě díváte. Muzeum amerických předválečných automobilů je vhodné k výletu pro celou rodinu.
Raritou muzea je bezpochyby DeLorean GMC – 12 TURBO 1982 – Tento DeLorean je jednou z největších senzací tohoto muzea. Krom jeho proslavení v trilogii Návrat do budoucnosti je právě toto konkrétní auto velmi výjimečné.
Jedná se o jednu ze dvou vyrobených turbo verzí s tím, že druhý exemplář již prokazatelně neexistuje. Do roku 1987 byl v majetku společnosti Delorean. Po roce 1987 získal vozidlo jako umoření části pohledávky spolutvůrce a investor společnosti Jaroslav Juhan, který se mj. zasadil o osazení motorizace V6 a o spolupráci s Lotusem. V letech 1987 – 2004 bylo součástí expozice Technického muzea v Ženevě, kam bylo auto z USA přepraveno letecky. V roce 2004 byl vůz darován blízkému příteli Jaroslava Juhana. Auto má najeto pouze 2 450 km. Ano, muzeum amerických předválečných automobilů vystavuje i poválečné rarity.
Další neméně zajímavou raritou, kterých muzeum amerických předválečných automobilů obsahuje několik, je Ford T 1912
Vůz pochází ze státu Connecticut z usedlosti na břehu řeky Salmon River. Byl nalezen na poli za stodolou, kde sloužil vzhledem ke koncepci převodového ústrojí k orbě a k vláčení bran. Ford prošel rozsáhlou opravou a dnes je ozdobou nejen tohoto muzea ale i mnoha veteránských klání. Ford modelem T jak se říká – postavil Ameriku na kola.
Výroba „Téčka“ začala 1. října 1908 a byla ukončena nastoupením nového modelu Ford A 26. května 1927. Vystavený model je skutečnou raritou, jedná se o jeden ze 120ti kusů vyrobených pro závody do vrchu s pravostranným řízením – tedy vrchařský speciál pro pravotočivé stoupání. S levostranným jich bylo vyrobeno o něco více. Oproti běžným „Téčkům“ je jinak převodovaný i odpružený.
Je zde kavárna, čítárna, kino a dětský koutek. Mysleli zde i na pohodlné parkování přímo v areálu muzea jak pro auta, autobusy i motorky a kola.
Příjezd do areálu muzea je velmi jednoduchý. Již z kraje obce Nová Bystřice se můžete pohodlně držet navigačních cedulí. Stejně tak i ze směru od Rakouska. Samotný areál se nachází vpravo od hlavní silnice cirka 400 metrů od náměstí směrem na Vídeň. Projedete bránou a vůz nechte na vyznačených parkovacích zónách. Navštívíte muzeum amerických předválečných automobilů?
Ubytování při vašem výletu do muzea amerických předválečných automobilů, doporučujeme v apartmánech Elisabeth v nedalekém Novém Vojířově.
Vstupné
- Děti do 6 let zdarma
- Dospělí 250,- Kč
- Rodinné vstupné s dětmi do 15-ti let 500,- Kč
- Studenti, Důchodci, ZTP 200,- Kč
- Hromadné vstupné nad 40 osob 180,- Kč
Otevírací doba
-
květen, říjen a listopad – víkendy 10:00 – 16.00
-
červen – září – denně 10:00 – 17:00
Nádherné vozy, příjemné prostředí, ráj pro nadšence do automobilů a ani manželky se nudit nebudou.
Žádný jsme neobjevili a věřte, že hodně přemýšlíme.